Vyšlo aj v EKO
BRATISLAVA 18. júna (SITA) - Európska komisia schválila žiadosť o financovanie modernizácie ďalšieho železničného traťového úseku Beluša - Púchov. Takmer deväťkilometrový úsek bude zmodernizovaný na maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu do apríla 2015, informovalo v stredu ministerstvo dopravy. Na financovanie projektu v rámci Operačného programu Doprava poskytne Kohézny fond Európskej únie 84,32 mil. eur oprávnených nákladov, spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu dosiahne 14,88 mil. eur a iné domáce zdroje 6,25 mil. eur.
"Čerpanie eurofondov je jedna z našich najväčších priorít a som veľmi rád, že sa nám ho darí aj napĺňať," povedal minister dopravy Ján Počiatek. Projekt modernizácie železničnej trate v úseku Beluša - Púchov je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, nadväzujúcej na predchádzajúce úseky Bratislava, Rača - Trnava a Trnava - Nové Mesto nad Váhom.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a združenie stavebných firiem Púchov v zložení OHL ŽS, a. s. Brno a Váhostav - SK, a. s. Žilina podpísali zmluvu o modernizácii železničného úseku Beluša - Púchov 7. marca 2012. Súčasťou modernizácie úseku bude aj rekonštrukcia železničných staníc v Beluši a Púchove. Stavebné práce majú trvať tri roky, od jari 2012 do apríla budúceho roka. Ide o šiestu etapu modernizácie železničnej trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.
Hlavným cieľom modernizácie železničnej infraštruktúry je podľa ministerstva dopravy nielen zrýchlenie cestovania, ale aj jeho skvalitnenie a zvýšenie bezpečnosti. "Modernizácia železničných staníc tiež zvýši kultúru cestovania. Prestavbou tratí, ale najmä železničných staníc Beluša a Púchov, sa zabezpečí potrebná dĺžka hlavných, prechádzajúcich a ostatných koľají, požadovaných výšok a dĺžok nástupíšť vo všetkých staniciach a zastávkach," uviedol rezortný hovorca Martin Kóňa.
Bezpečnosť cestujúcich podľa neho zvýši aj fakt, že sa vytvorí bezkolízny prístup cestujúcim k železničnej doprave a upravovať sa budú aj všetky komunikácie pre chodcov v priestoroch staníc a zastávok tak, aby vyhovovali aj osobám s obmedzenou schopnosťou pohybu. "Vodiči osobných automobilov zasa ocenia, že modernizácia trate odstráni všetky úrovňové priecestia," dodal Kóňa.
qq;be