vyšlo aj v ZAH
BRUSEL 12. marca (SITA/Reuters) - Európska komisia vo štvrtok oznámila, že začala dôkladne preverovať, či je maďarská daň z reklamy zavedená minulý rok v súlade s pravidlami EÚ o štátnej pomoci. Maďarsko zaviedlo progresívnu daň pre každú spoločnosť v závislosti od obratu pochádzajúceho z reklamných aktivít s výškou až do 50 percent. Komisia teraz musí stanoviť, či daň selektívne nezvýhodňuje niektoré spoločnosťami pred konkurenciou. Eurokomisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová uviedla, že víta signály zo strany maďarskej vlády, ktorá podľa vlastných údajov plánuje urobiť v prípade dane zmeny. Komisia tiež prijala separátne rozhodnutie zakazujúce Maďarsku uplatňovať progresívne dane, kým neskončí vyšetrovanie. „Je veľmi dôležité, aby sme v Európe zabezpečili rovnaké východiskové podmienky na mediálnych trhoch. Mnohé médiá sa dnes spoliehajú na príjmy z reklamy na financovanie svojej činnosti," uviedla Vestagerová.
hd;ep