vyšlo aj v EKO
BRATISLAVA 12. januára (SITA) - Európska komisia (EK) v piatok zverejnila výzvy na predloženie návrhov programov na propagáciu poľnohospodárskych výrobkov v EÚ. Na spolufinancovanie programov je k dispozícii celkovo 169 mil. eur, čo je o 27 mil. eur viac ako v roku 2017. Programy môžu zahŕňať širokú škálu tém od všeobecných kampaní o zdravom stravovaní až po konkrétne trhové sektory. Informovalo o tom Zastúpenie EK na Slovensku.
Dve tretiny dostupných finančných prostriedkov sú vyhradené na propagáciu potravinových výrobkov EÚ v krajinách mimo EÚ, predovšetkým v krajinách s veľkým potenciálom na zvýšenie vývozu agropotravinárskych výrobkov, ako sú Kanada a Japonsko, Čína, Mexiko a Kolumbia. V rámci EÚ by sa mal klásť podľa komisie dôraz na informovanie spotrebiteľov o rôznych systémoch a značkách kvality EÚ, ako sú zemepisné označenia alebo ekologické výrobky. Financovanie jednotlivých odvetví bude zamerané na podporu udržateľného chovu vrátane oviec a kôz. Boli vyčlenené aj dodatočné prostriedky na kampane zamerané na podporu zdravého stravovania a konzumáciu ovocia a zeleniny.
Výzva na predkladanie návrhov umožňuje žiadať o finančné prostriedky širokej škále organizácií, ako sú zväzy jednotlivých odvetví, organizácie výrobcov a potravinárske orgány zodpovedné za propagačné aktivity. Takzvané jednoduché programy môže predložiť jedna alebo viac organizácií z jednej krajiny EÚ. Kombinované programy môžu predložiť aspoň dve vnútroštátne organizácie z aspoň dvoch členských štátov, resp. jedna či viacero európskych organizácií. Súvisiace kampane prebiehajú väčšinou tri roky.
Návrhy by sa mali cez určený portál predložiť do 12. apríla 2018. Komisia návrhy posúdi a na jeseň oznámi príjemcov.