DOPRAVA: Železnice chcú za stavebný dozor na stavbách dať 44 mil. eur

03. 11. 2015 | Kategória: Nezaradené

vyšlo aj v EKO

BRATISLAVA 3. novembra (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú za stavebný dozor na stavbách financovaných z Európskej únie zaplatiť predbežne 43,98 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (52,77 mil. eur vrátane dane). Tieto služby majú byť poskytované počas štyroch rokov na trinástich stavbách. Štátny správca železničnej infraštruktúry vyhlásil verejnú súťaž s tým, že stavebný dozor plánuje financovať z peňazí Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 a z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).
Súčasťou tendra je činnosť stavebného dozoru napríklad na stavbách prvá etapa modernizácie trate Púchov - Žilina v úseku Púchov - Považská Teplá pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu, modernizácia tratí Púchov - Lúky pod Makytou - štátna hranica SR/ČR, hranica SR/ČR - Čadca - Krásno nad Kysucou, ako aj Žilina - Košice v úseku Liptovský Mikuláš - Poprad-Tatry (časti Poprad-Tatry - Lučivná a Paludza - Liptovský Hrádok). Ďalšími plánovanými stavbami sú elektrifikácia tratí Haniska pri Košiciach - Veľká Ida - Moldava nad Bodvou mesto, Bánovce nad Ondavou - Humenné a Devínska Nová Ves - Marchegg (Rakúsko).
Stavebný dozor je v rámci tohto verejného obstarávania plánovaný aj pre dostavbu Zriaďovacej stanice Žilina - Teplička a nadväzujúcej infraštruktúry v uzle Žilina, ako aj pre Informačný systém a záchytné parkoviská Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja v Zohore, Nových Košariskách (časť Dunajskej Lužnej), Ivanke pri Dunaji a Pezinku a tiež pre terminály integrovanej osobnej dopravy v Trebišove a Bratislave v úseku Devínska Nová Ves - Hlavná stanica Bratislava - Podunajské Biskupice.
Železnice určili lehotu na predkladanie ponúk 14. decembra a predpokladajú uzavrieť rámcovú dohodu so siedmimi uchádzačmi. "Výsledkom verejného obstarávania na poskytnutie služby činnosť stavebného dozoru bude rámcová dohoda s opätovným otvorením, ktorej účastníkmi budú všetci uchádzači, ktorí splnili podmienky účasti a požiadavky na predmet zákazky," oznámili ŽSR. Pre poskytovanie stavebného dozoru na konkrétnej stavbe podnik opätovne otvorí súťaž a s účastníkmi rámcovej dohody uskutoční písomné konzultácie, pričom im pošle všetky podklady potrebné pre vypracovanie ponuky. "V rámci opätovného otvorenia súťaže bude pri vyhodnotení ponúk použitá elektronická aukcia. Poskytovateľom služby stavebného dozoru na konkrétnej stavbe bude ten účastník rámcovej dohody, ktorý sa umiestnil na základe výsledku elektronickej aukcie na prvom mieste v poradí," dodali ŽSR.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.


dn;be