BRATISLAVA 23. júna (SITA) - Ministerstvo zahraničných vecí má od dnešného dňa k dispozícii nové minivany na prepravu delegácii počas nášho predsedníctva v Rade Európskej únie. Spolu 40 vozidiel, 20 automobilov Peugeot Traveller a 20 automobilov Citroën Space Tourer, dnes odovzdal generálny riaditeľ značiek Peugeot, Citroën a DS na Slovensku Matúš Paľa splnomocnencovi vlády pre predsedníctvo v Rade EÚ a štátnemu tajomníkovi rezortu zahraničia Ivanovi Korčokovi. Paľa vyhlásil, že je hrdý a potešený, že môže odovzdať vozidlá pre historicky prvé slovenské predsedníctvo. Ako zdôraznil Korčok, predsedníctvo je bezprecedentná výzva, a to aj v oblasti dopravy. Vzhľadom na obrovský počet delegácií bolo potrebné zvýšiť prepravné kapacity a je rád, že sa to podarilo touto formou.
Ide o flotilu nových automobilov, ktoré spoločnosti Peugeot Slovakia a Citroën Slovakia sponzorsky požičali pre slovenské predsedníctvo. Tieto automobily budú zabezpečovať prepravu pri všetkých oficiálnych podujatiach v súvislosti s našim predsedníctvom v Rade EÚ. Za volantami týchto automobilov budú počas predsedníctva sedieť profesionálni vojaci. Pre predsedníctvo už ministerstvo vnútra prenajalo na jeden rok aj približne 50 luxusných limuzín, ktoré následne bude mať možnosť odkúpiť.
Zahrnutie súkromného sektora do príprav organizačného a logistického zabezpečenia predsedníckych podujatí prostredníctvom sponzoringu je zaužívanou praxou predsedajúcich krajín. Takéto partnerstvo prináša benefity obom stranám. Pre slovenské predsedníctvo v Rade EÚ je to úspora verejných prostriedkov. Pre partnerov je to možnosť, ako sa zviditeľniť pred zhruba 25-tisíc delegátmi, ktorí počas polročného predsedníctva pricestujú na Slovensko, ako aj pre pol miliardy európskych spotrebiteľov, uvádza sa v tlačovej správe rezortu zahraničia.
Ministerstvo otvorilo výzvu na sponzorstvo vlani 14. októbra. Potenciálni sponzori slovenského predsedníctva v Rade EÚ mohli svoje ponuky predkladať do 20. novembra. Výzva na sponzorstvo sa týkala deviatich oblastí: vozový park, špedičné a prepravné služby, pohonné hmoty, IT a telekomunikačné zariadenia, telekomunikačné služby, tradičné slovenské potravinárske výrobky, slovenské alkoholické nápoje vrátane vína a piva, slovenské nealkoholické nápoje, priestory na neformálne sprievodné podujatia, resp. zabezpečenie sprievodného kultúrneho programu. Za sponzorstvo ministerstvo zahraničia ponúkalo marketingové protiplnenie v závislosti od hodnoty príspevku. Napríklad ide o zverejnenie loga sponzora na webovej stránke SK PRES, na sponzorských banneroch v konferenčných priestoroch či v publikáciách SK PRES. Pri hodnote nad 30-tisíc eur má sponzor nárok na ochrannú známku „Partner slovenského predsedníctva v Rade EÚ“, ktorú môže využívať na svoje marketingové účely. Úsporu pri využití sponzoringu pri predsedníctve ministerstvo zahraničia vyčíslilo na približne 370-tisíc eur.
mt;sy